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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorFrancín-Gallego, M.-
dc.contributor.authorBonpunt, Alix Mathilde Marie-
dc.date.accessioned2019-07-22T09:32:02Z-
dc.date.available2019-07-22T09:32:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-06-03-
dc.identifier.urihttps://repositorio.usj.es/handle/123456789/224-
dc.descriptionAims: The purpose of this project was to propose to schools a health education program. The main objective was to assess the change of perception of children in primary education after an educational talk about amputees and their relationship with physiotherapy. Methods: An 8-week intervention was carried out in 5 schools in Zaragoza where educational talks were held. The knowledge of the students was assessed before and after the talk by means of a questionnaire. The influence of the talk on children was also evaluated thanks to an online survey aimed at parents. Results: The results showed a significant change in perception after individual interventions in each child as between school levels. The values in relation to the satisfaction survey completed by the parents were also significant. It has been considered as a significant value when p <0.05. Conclusion: The impact of an educational program of type Learning and service has allowed a positive perceptive change on children of primary education in relation to the amputated population and the work of physiotherapy in it.es_ES
dc.description.abstractMetodología: Se llevó a cabo una intervención de 8 semanas en 5 colegios de Zaragoza donde se realizaron charlas educacionales. Los conocimientos de los alumnos se valoraron antes y después de la charla mediante un cuestionario. Se evaluó también la influencia de la charla en los niños gracias a una encuesta online destinado a los padres. Resultados: Los resultados mostraron un cambio de percepción significativo después de las intervenciones individualmente en cada niño como entre los niveles escolares. Los valores en relación a la encuesta de satisfaccion cumplimentada por los padres fueron también significativos. Se ha considerado como valor significativo cuando p < 0,05. Conclusión: El impacto de un programa educativo de tipo Aprendizaje y servicio ha permitido un cambio perceptivo positivo sobre niños de educación primaria en relación con la población amputada y el trabajo de la fisioterapia en ella.es_ES
dc.format.extent30 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPromoción para la saludes_ES
dc.subjectAmputadoes_ES
dc.subjectFisioterapiaes_ES
dc.subjectAprendizaje-servicioes_ES
dc.titleCharlas educacionales en educación primaria sobre personas amputadas y su relación con la fisioterapia: Proyecto Aprendizaje y Servicio.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.subject.unescoEducaciónes_ES
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
Aparece en las colecciones: Grado en Fisioterapia

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