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Title: Language and Platform for the Generation, Customization and Execution of Card-Based Videogames
Authors: Pérez Ramírez, Bryan del Cristo
Keywords: Card games; DSL; Interpreter; Web Platform; Artificial Intelligence; Juegos de cartas; Intérprete; Plataforma Web; Inteligencia Artificial
Issue Date: 17-Jun-2021
Publisher: Universidad San Jorge
Abstract: With the aim of creating a platform that allows the development, customization and execution of our own card games, we embark ourselves on this Final Degree Project of the Videogame Design and Development career, where we analyze, design and implement through an agile methodology, a solution that does not only meet this objective, but expands upon it to obtain the best result possible. To do this, we begin by studying a set of traditional card games with the purpose of abstracting a set of common rules through which we are able to describe them. After deeply analyzing these rules, we obtain the needed information to transform them into our own Domain Specific Language (DSL). The language, combined with an interpreter and a web-based platform, allows us to create, upload, play or download multiple games, customizable both graphically and playable wise, including the possibility of developing our own artificial intelligences for each game. With this, our result is a system full of possibilities with a huge potential growth for the future.
Description: Con el objetivo de crear una plataforma que permita el desarrollo, personalización y ejecución de nuestros propios juegos de cartas, nos embarcamos en este Proyecto Fin de Grado para la obtención del título de Diseño y Desarrollo de Videojuegos. En él procedemos a analizar, diseñar e implementar, a través de una metodología ágil, una solución que no sólo cumplirá con este objetivo, sino que lo expandirá para obtener el mejor resultado posible. Para ello, comenzamos estudiando los juegos de cartas tradicionales con el propósito de abstraer un conjunto de reglas comunes con el que poder definirlos. Tras un profundo análisis de éstas, obtenemos la información necesaria para transformarlas en nuestro propio Lenguaje de Dominio Específico (o DSL de sus siglas en inglés). El lenguaje, combinado con un intérprete y una plataforma web, nos permite crear, subir, jugar o descargar, múltiples juegos personalizables, tanto en aspectos gráficos como jugables, incluyendo la posibilidad de desarrollar nuestras propias inteligencias artificiales para cada uno de ellos. Con esto, obtenemos un sistema repleto de posibilidades y con un gran potencial de crecimiento para el futuro.
URI: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/618
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