Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/543

Title: Los International Baccalaureate Schools en España
Authors: Rodrigo Ayesa, María
Keywords: Comunicación intercultural; International Baccalaureate; Ciudadanía global; Educación Internacional; Intercultural Communication; International Baccalaureate; Global citizenship; International Education
Issue Date: 25-Jun-2020
Abstract: El mundo de la educación ha sufrido notables cambios a lo largo de esta última década. Sin embargo, una de las ventajas de formar parte de la era de la globalización es que ha cambiado la forma de educar a los adolescentes. Este trabajo es una investigación aproximativa sobre el alcance, función y carácter diferencial de los colegios internacionales en nuestro país. A través de una metodología cualitativa, los resultados muestran que veremos la importancia que tiene la enseñanza- aprendizaje de la comunicación intercultural y de la ciudadanía global en el marco de la educación internacional.
Description: The world of education has undergone notable changes throughout this last decade. However, one of the advantages of being part of the era of globalization is what has changed the way of educating adolescents. This work is an exploratory investigation on the scope, function, and differential character of international schools in Spain. Through a qualitative methodology, the results show the importance of teaching-learning of intercultural communication and global citizenship in the framework of international education.
URI: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/543
Appears in Collections:Máster en Profesorado de ESO, Bachillerato, FP y enseñanza de idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Los International Baccalaureate Schools.pdf490,2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons