Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/395

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZugasti Azagra, Ricardo-
dc.contributor.authorPérez González, Javier-
dc.date.accessioned2020-06-24T11:28:39Z-
dc.date.available2020-06-24T11:28:39Z-
dc.date.issued2016-07-
dc.identifier.citationZugasti, Ricardo y Pérez, Javier (2016). Los temas de campaña en Twitter de @PPopular y @ahorapodemos para las elecciones europeas de 2014. En: adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación, nº12. Castellón: Asociación para el Desarrollo de la Comunicación adComunica y Universitat Jaume I, 205-223. DOI: http://dx.doi. org/10.6035/2174-0992.2016.12.12.es_ES
dc.identifier.issn2174-0992es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.usj.es/handle/123456789/395-
dc.descriptionIn recent years, the Internet and, specifically, social networks have become instruments of political communication, increasingly used by political parties to connect with voters, especially during electoral campaign. This allows politicians to create a campaign closer to its citizens and far away from the traditional institutional communication, supported by traditional instruments of communication: television, radio and newspapers. The objective of this work is to know what campaign issues were included by the Partido Popular party and Podemos party in the social network Twitter during the electoral campaign for the European elections of 2014. To achieve this objective, we have worked with a quantitative methodology based on a content analysis on 2,273 tweets published by @PPopular and @ahorapodemos between May 9 and 23 of the same month in 2014. These were the first elections in which Podemos party participated, a party in birth process and which, currently, has 69 representatives in the Congress of Deputieses_ES
dc.description.abstractEn los últimos años, Internet y, en concreto, las redes sociales se han convertido en instrumentos de comunicación política cada vez más utilizados por los partidos políticos para conectar con el electorado, sobre todo en épocas de campaña electoral. Esto permite a los políticos trazar una campaña electoral más cercana al ciudadano y más alejada de la tradicional comunicación institucional sustentada en los medios clásicos: la televisión, la radio y la prensa escrita. El objetivo de este trabajo es conocer qué temas trataron en la red social Twitter durante la campaña electoral a las elecciones europeas de 2014 el Partido Popular y Podemos. Para ello, hemos trabajado con una metodología cuantitativa basada en un análisis de contenido sobre los 2.273 tweets publicados por @PPopular y @ ahorapodemos entre el 9 de mayo y el 23 del mismo mes del año 2014. Fueron estas las primeras elecciones a las que se presentó Podemos, una formación entonces en pleno proceso de nacimiento y que en la actualidad cuenta con 69 representantes en el Congreso de los Diputados.es_ES
dc.format.extent20 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherASOC DESARROLLO COMUNICACION, DESPACHO RR 0022 SD, EDIF RECTORADO CAMPUS RIU SEC, CASTELLON, 12006, SPAINes_ES
dc.relation.requiresAdobe PDFes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTwitteres_ES
dc.subjectCampaña electorales_ES
dc.subjectEleccioneses_ES
dc.subjectRedes socialeses_ES
dc.subjectAnálisis de contenidoes_ES
dc.subjectComunicación política.es_ES
dc.titleLos temas de campaña en Twitter de @PPopular y @ahorapodemos para las elecciones europeas de 2014es_ES
dc.title.alternativeElectoral campaign issues on Twitter of @PPopular and @ahorapodemos for the European elections 2014es_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.subject.unescoComunicación políticaes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.adcomunicarevista.com/ojs/index.php/adcomunica/article/view/326es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage205es_ES
dc.identifier.publicationlastpage223es_ES
dc.identifier.doi10.6035/2174-0992.2016.12.12es_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
Appears in Collections:Artículos de revistas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Los temas de campaña en Twitter.pdf115,08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons