Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/397

Title: The use of Musical Theatre for teaching in English in Infant Education
Authors: Cuevas García, Irene
Keywords: Teatro musical; Educación infantil; Dramatización; Lengua extranjera
Issue Date: 15-May-2020
Abstract: El siguiente trabajo ha investigado sobre diferentes metodologías que existen para la enseñanza de contenidos curriculares a través del uso del Teatro Musical en la etapa de Educación Infantil. En primer lugar, introducirá la evolución del teatro a lo largo del tiempo, siguiendo con los pioneros y sus experiencias más importantes del Teatro en Educación. A continuación, analizará la influencia de varios métodos y estudios y su puesta en práctica para la enseñanza en inglés. Seguidamente, desarrollará los tipos de aprendizaje presentes en el aprendizaje del niño así como de las diferentes maneras de llevarlo al aula. Finalmente, se concluirá con la elaboración de una Unidad Didáctica y la propuesta de diferentes actividades para aprender contenido curricular mediante el uso del teatro Musical.
Description: This study addresses different methodologies for teaching curricular content through the use of musical theatre in the early year´s education. It will first examine the importance of how theatre has evolved along the decades, the main pioneers and the experiences developed. It will then analyse the influence of several methods and studies carried on about the teaching in English and how several experiences have been put into practise. Moreover, it will address the child types of learning and his different ways to apply in a classroom. Finally, it will conclude with a Didactic Unit and the introduction of several activities proposed to learn curricular content through the use of drama.
URI: https://repositorio.usj.es/handle/123456789/397
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo Final de Grado - Irene Cuevas García.pdf1,38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons